سلسله مراتب نیازهای خانواده

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

عدالت

آیا زن و مرد در بهره مندی از تمامی موهبتهای الهی ونعمت های خدا برابرند
?  جواب :بله .
  . پس تفاوتها یی که ما  انسانها  قائل میشویم آیا ظلم است. جواب:بله
 . عدالت ویژگی است که خدا در نهاد هر انسانی قرارداده  ( سوره مائده آیه 8) که عمل به آن به پرهیزگاری  نزدیک وعمل نکردن به آن ظلم است و چون خدا ظالم نیست  پس  در خلقت  بشر در دو گونه  زن مرد  نیز با اعطاء توانایی های و ویژگی های برای  هر یک  تعادل  و همسنگیی  قائل شده و بدینوسیله   عدالت  را رعایت کرده   .
برای مثال مرد دارای زبانی متین وزن زبانی چون خنجر است.  
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان

دین faith

دین چیست? 

دین  یک ابزار یا وسیله ای است یا به اصطلاح امروزی یک اپلیکیشن است ،  که با اصول اعتقادی وفروع وبرنامه های  عملی  که دارد ,وازسوی پروردگار یکتا, به وسیله پیامبران به بشر ارائه و ,توسط انسان جستجو گر پذیرفته میگردد تا او را به تکامل وسعادت دنیا وآخرت ,و  نزدیک شدن انسان به صفات  خداوند  ی است برساند. و این هدایت ازطریق کتاب راهنمای آن  دین  صورت میپذیرد .

دیندار کیست ?

کسی که یکی از این ابزارها را برگزیده و به آن عمل مینماید. 

حکومت دینی یعنی چه? 

اول حکومت را تعربف میکنیم که عبارت است مجموعه ای از سازوکارها وروشها برای اداره یک کشور میباشد. وحکومت دینی  , حکومتی است که در آن الگوها واهداف ملی  متاثر ازآن دین میباشد, که اکثربت افراد جامعه  آن  را پذیرفته اند.    

چرا ادیان مختلف وجود دارد? 

خداوند متعادل در هر دوره از تاریخ تکاملی بشر برای هدایت بشر  ابزار ووسیله متناسب  را ارائه نموده است, که آخرین آنها  دین اسلام  میباشد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان