سلسله مراتب نیازهای خانواده

۵۱ مطلب توسط «نادر شیروان» ثبت شده است

نجوم

 به نام ایزد ستار

                زیبنده نقاش قهار 

 

 

 در بیت اول  ،اولین حروف کلمات  نشان دهند رنگهای طیف نور مرئی  از فرکانس بالا به فرکانس پایین می‌باشند که عبارتند از  : بنفش ، نیلی ، آبی ، سبز ، زرد ، نارنجی ، قرمز  هستند ، به ابن ترتیب هم هفت رنگ نور مرئی را می‌شناسیم و هم ترتیب آنها را.

 

 

بسا انسان فروغ گنج کیهان می‌شود

 

                                        به نور و جاذبه پیدا اسرار پنهان می‌شود 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان

به مناسبت روز پدر

به شادی امدنند اهل خانه سوی تو

             تا ببوسند به مهر و مهربانی روی تو

بگویند قوام خانواده بود از همت تو 

            بگویند نموو ما بود از زحمت تو 

که بودیم خرسند از عدل و حکمت تو

           که شادیم ز فرزند تا مادر از رحمت تو 

رود راه سعادت خانواده از عنایات تو 

          رود سوی هدایت خانواده از حکایات تو 

آرام باشد خانواده از لطف تو 

          آغاز گردد راه تعالی از ثنع تو 

آموختم از تو رسم پایداری 

         در یافتم از تو شیوه رازداری

خدایا خانه را حافظ اوست

         دل مادر را نافذ اوست 

خدایا نگهدار ش از بلاهای زمانه

         که بی او خانواده راسخ نمانده .

           

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان

تقسیم زاویه به دو، سه،چهار، پنج و ... قسمت مساوی

برای انجام تقسیم یک زاویه به سه قسمت مساوی فقط با استفاده از پرگار و خط‌کش  ،باید مراحلی را بیان و اثبات کنم تا به موضوع چگونگی تقسیم زاویه به سه قسمت مساوی برسیم ،این مراحل عبارتند از ؛

۱) تقسیم زاویه یه دو قسمت مساوی  ،یا همان رسم نیم ساز زاویه..

۲) توضیحی در باره زاویه مرکزی و محاطی.

۳ ) نحوه رسم تقسیم زاویه ۹۰ درجه به سه قسمت مساوی با استفاده فقط خط کش و پرگار.

۴) اثبات سه بخش شدن زاویه ۹۰ درجه و زاویه محاطی آن.

۵) نحوه ترسیم تقسیم زاویه به سه قسمت مساوی برای زاویه های کوچکتر  ۹۰ درجه ، از ۹۰ تا ۱۸۰ درجه و از ۱۸۰ درجه تا ۲۷۰ درجه و تا ۳۶۰ درجه.

۶) بحث در تعداد تقسیم پذیری زاویه و یافتن فرمولی برای آن.

۷) آرایه روش کلی و جامع برای تقسیم زاویه به هر تعداد و به هر نسبت مورد انتظار.

  ۱= در این مرحله رسم نیمساز زاویه را نشان میدهیم ،ابتدا یک زاویه دلخواه BCD رسم میکنیم که نقطه C رأس این زاویه باشد سپس نوک پرگار را روی نقطه C گذاشته ویک کمان به شعاع دلخواه رسم میکنیم ، این کمان دو ضلع زاویه را در نقاط E و H قطع می‌کند ،سپس نوک پرگار را یک بار روی نقطه E و بار دیگر روی نقطه H گذاشته و دو کمان به شعاع دلخواه رسم میکنیم که از نصف پاره خط EH بزرگتر و از طول پاره خط EH کوتاهتر باشد محل برخورد این دو قوس را به رأس زاویه وصل میکنیم که بدین ترتیب خط حاصل نیمساز زاویه خواهد بود.

           

   

                                           ۳

 

۲= زاویه مرکزی زاویه‌ای است که راس آن مرکز دایره و اضلاع آن دو شعاع از دایره می‌باشد و دو نقطه بر روی محیط دایره را به عنوان کمانی آز آن دایره نشان می‌دهد. حال اگر این دو نقطه با دو وتر به نقطه ای در روی محیط دایره ،غیر از نقاط روی کمان زاویه مرکزی وصل شود  یک زاویه محاطی را می‌سازد و اندازه این زاویه نصف اندازه زاویه مرکزی است.

در شکل ذیل یک زاویه مرکزی ۹۰ درجه روی دایره ای به مرکز A  رسم کرده‌ایم و زاویه محاطی مربوط به آن را نیز رسم کرده ایم  ،که رأس آن نقطه j روی محیط دایره است، با امتداد خط AJ  به نقطه L میرسیم که فاصله آن از  نقطه J به اندازه ۲√ برابر شعاع دایره است و اندازه زاویه آن نصف زاویه محاطی J است . حال اگر نقطه J  از رأس نقطه زاویه مرکزی یعنی از نقطه A  شروع به حرکت کند و به سمت چپ برود  میتواند زاویه های کمتر از نود درجه را بسازد تا به نقطه J که روی دایره است برسد و زاویه های از ۸۹ درجه تا ۴۵ درجه را تشکیل دهد و اگر همچنان ادامه دهیم تا به نقطه L برسیم می‌توانیم تا زاویه نصف ۴۵ درجه یعنی زاویه ۲۲/۵ درجه را نیز بسازیم و  مراحل بدست آوردن  ثلث این زاویه ها مشابه هم می‌باشد که در مرحله بعد اثبات می‌شود.

 

          ۲

 

۳=  در این مرحله می‌خواهیم زاویه ۹۰ درجه را به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم ،روش کار به این صورت است که ابتدا نوک پرگار را در راس زاویه ۹۰ درجه گذاشته و یک کمان دلخواه رسم میکنیم ،سپس رأس پرگار را بدون اینکه در شعاع آن تغییر بدهیم ، یک بار روی نقطه C و بار دیگر روی نقطه D گذاشته و با همان شعاع قوس‌های رسم میکنیم که گمان اولیه را در نقاط E و H  قطع می‌کند و اگر از آن نقاط یه رأس  A وصل کنیم ، پاره خط های AH  و AE   زاویه DAC  را به سه قسمت مساوی تقسیم می‌کند.

و اگر نقاط E و H را به رأس زاویه محاطی نقطه  J  وصل کنیم این زاویه نیز به سه قسمت مساوی تقسیم می‌شود.

       

 

۴=  اثبات  مثلث AED  را در نظر بگیرید با توجه به اینکه اندازه هر  ضلع آن به اندازه طول شعاع دایره می‌باشد ،پس متساوی الاضلا می‌باشد در نتیجه دارای سه زاویه داخلی مساوی می‌باشد و چون مجموع زوایای داخلی هر مثلث ۱۸۰ درجه است پس هر زاویه ۶۰ درجه می‌باشد ،حال زاویه A  را در جهت خلاف حرکت عقربه های ساعت به ترتیب A اندیس ۱و۲و۳ مینامیم که جمعا ۹۰ درجه است و از آنجایی که زاویه A اندیس ۱و۲ باهم ۶۰ درجه می‌باشند ،پس زاویه A اندیس ۳ باید ۳۰ درجه باشد ، و همین استدلال را برای  مثلث AHC  تکرار میکنیم و نتیجه میگیریم که زاویه A اندیس ۱ نیز ۳۰ درجه است و بنابر این زاویهA اندیس ۲ نیز ۳۰ درجه خواهد بود.  و به همین ترتیب میتوانیم با در نظر گرفته دو مثلث AHJ و مثلث AEJ  که هر دو متساوی الساقین می‌باشند و زادیه محاطی نظیر زاویه مرکزی خود هستند  بنابراین اندازه  زاویه های J اندیس ۱و۲و۳ هرکدام ۱۵ درجه خواهد بود 

 

 

 

۵= روش رسم تقسیم زاویه به سه قسمت مساوی  ، در این روش زاویه کمتر ۹۰ درجه در نظر گرفته می شود ، و برای زاویه های بزرگتر از ۹۰ درجه ابتدا  آن زاویه را به دو قسمت تقسیم میکنیم و سپس هر قسمت را به سه قسمت تقسیم میکنیم و آنگاه هر دو زاویه کنار هم را با هم  یک زاویه در نظر گرفته و زاویه بزرگتر از ۹۰ درجه را به این روش به سه قسمت تقسیم میکنیم ، و برای زاویه های بزرگتر از ۱۸۰ درجه تا کمتر از ۳۶۰ درجه باید دو با تقسیم دو تای زاویه را انجام دهیم و بعد هر بخش را به سه قسمت تقسیم میکنیم که مجموع آنها ۱۲ زاویه میشود و هر چهار راویه  مجاور هم را با هم ادغام نموده که سه زاویه مساوی بدست آید .

 

 

۶=  حال راه تقسیم یک زاویه حاده به سه قسمت مساوی را شرح میدهیم .

 

           ابتدا زاویه حاده ABC  را که نقطه B  رأس آن است رسم میکنیم ،سپس یک نقطه دلخواه مانند D  روی یک ضلع آن اختیار میکنیم و آز آن نقطه عمودی  خارج میکنیم که ضلع دیگر زاویه را در نقطه E قطع کند ، آنگاه دایره ای  به مرکز. نقطه D و شعاع DE  رسم میکنیم که ضلع دیگر زاویه را در نقطه G قطع کند ،سپس با همین شعاع پرگار  دو کمان رسم میکنیم که قوس EG را در نقاط J  و k  قطع می‌کند  ، این نقاط را به رأس زاویه یعنی نقطه B وصل میکنیم در نتیجه زاویه B به سه قسمت مساوی تقسیم می‌شود.

             

 

 

 

 

 

نتیجه گیری:  امکان  قابلیت تقسیم  مساوی زاویه به چه تعدادی میسر است؟.  

اگر یک زاویه را به دو قسمت مساوی تقسیم کنیم و سپس هر قسمت را مجدداً به دو قسمت مساوی تقسیم کنیم و دوباره اینکار را انجام دهیم و.... آنگاه میتوانیم زاویه را به ۲و ۴و ۸و ۱۶ و.... تعداد تقسیم کنیم یعنی یه ۲ به توان n مرتبه تقسیم را انجام دهیم  ، و حال که توانستیم زاویه را به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم و این روند را نیز ادامه دهیم یعنی ما میتوانیم یک زاویه را به ۳ و۹ و۲۷و ..... یعنی ۳ به توان n مرتبه نیز به تعداد مساوی تقسیم کنیم ، و چنانچه بخواهیم می‌توانیم به تعداد دلخواه به دو قسمت مساوی تقسیم کنیم و یا به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم ، یعنی به تعداد  حاصل ضرب ۲ به توان n  ضربدر ۳ به توان n تقسیم کنیم ، بنابراین به تعدادی غیر از این  نمی‌توان تقسیم کرد  مگر اینکه ما برای تقسیم زاویه به تعداد اعداد اول  بعد از عدد ۳ یعنی اعداد ۵و ۷و ۱۱و۱۳و ۱۷و.... راه برای رسم پیدا کنیم .

۷ = ارائه روش کلی برای تقسیم زاویه به هر تعداد دلخواه ،البته ما در اینجا روش تقسیم بر پنج قسمت مساوی را شرح میدهیم و سایر اعداد اول و تقسیمات  از همین روش تبعیت می‌کند ، 

        ابتدا زاویه ABC را به دلخواه رسم میکنیم

 

 

 

 سپس بر روی ضلع BC از  یک نقطه دلخواه عمودی اخراج می‌کنیم.      

 

 

 

 

 

 

 

          

            

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان

وقتی فرع جای اصل می نشیند

در عصر حاضر فلسفه وجودی دولت خدمت به مردم است ، مردم هر کشور دولت‌ها را بر پایه باورهای برجسته و قالب خود ا ایجاد می‌کنند و به آن وگردانندگان آن قدرت میدهند و مسولیت می‌خواهند تا با ایجاد اصولی مدون به نام قانون اساسی و قوانین و مقررات وبخشنامه ها واییننامه ها ، اهداف ملی را که تعالی و پیشرفت و توسعه و سرافرازی آن جامعه بشری است را در تمامی موارد مورد  نیاز ،که معمولاً در هر دهه با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در ایران و جهان دستخوش تغییراتی میگردد ،با اصلاح قانون اساسی و  متناسب با آن قوانین زیر مجموعه اصلاح و اهداف و برنامه‌ها را تحقق بخشند  ، 

پس خدمت به مردم اصل است و نظامها ودولتها وحکومتها وسیله‌ای برای رسیدن به آن اهداف می‌باشند، فرع است ،

 انسان موجودی است پویا ،و هرانچه که به او و مربوط میشود باید پویا باشد تا مطلوبیت داشته باشد،و چنانچه پویا نباشد خواستگاه خود با از دست داده و فراموش میشود ،و چون در هر زمانی باتوجه مقتضیات زمان و مکان و سایر شرایط ،خواست‌ها تغییر میکند، پس باید در هر یک یا دو دهه قانون اساسی و به تبع آن قوانین زیر دستی مورد بازنگری و اصلاحات لازم قرار گیرد. و هیچگاه اصل که خدمت به مردم وایجاد رفاه و آسایش و آرامش و امنیت و...  است ،فراموش نشود. و جای خود را به فرع یعنی حفظ نظام ندهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان

Relationship between black hole and dark matter

رابطه بین سیاه چاله و ماده تاریک

درست است که ما هنوز نمیدانم ماده تاریک. دقیقاً از چه درست شده است ،ولی میتوانیم ویژگیهای آن را بیان کیم.

ماده تاریک در کل جهان به صورت یکنواخت پراکنده شده است.

ماده تاریک  عامل انتقال نور  و.جاذبه در  فضا می‌باشد.

چرا نمیشود آن را دید ؟ چون کل جهان پر شده توسط آن است.درمست مثل اینکه در داخل آب بخواهید دنبال آب بگردید.

ماده تاریک همه  جا را پر کرده است از  داخل اتم گرفته و درون سلولهای موجودات تا زمین و کل فضا و جهان را

ماده تاریک قط نسبت به جاذبه واکنش نشان می‌دهد و نسبت به بقیه چیزها مثل ،نور و مغناطیس وشار الکتریکی خنثی است.

درنتیجه سیاه چاله در واقع یک خلأ مطلق است که در وسط کهکشانها به علت نیروی جاذبه آی اجرام سماوی که به دور کهکشان می‌چرخند با کشش ماده تاریک به بیرون  شکاف در ماده تاریک ایجاد می‌کنند. بنابراین در قسمت محیطی این شکاف  ماده تاریک متراکمتر می‌باشد ، و به همین دلیل نور نیز از درون شکاف عبور نمیکنم وزن همین دلیل نیز هنگام عبور نور از کنار شکاف به علت متراکم بودن حالت انکسار انحنای نور ایجاد می‌شود و می‌توان نتیجه گرفت که حتی در منظومه خورشیدی نیز سیاه چاله وجود دارد ولی احتمالا به علت برآیند حاصل از سیارات منظومه این سیاه چاله در درون خورشید شکل گرفته است.

و از برخورد دو سیاه چاله ،سیاه  چاله آی بزرگتر پدید می‌آید ،مثل دو حباب کف صابون که وقتی به هم نزدیک می‌شوند در هم ادغام می‌شوند.

هر چقدر مجموع جرم در یک منظومه یا کهکشان بیشتر باشد قطر شکاف یا سیاه چاله نیز بیشتر می‌شود.

هر جرمی در فضا در پیرامون خود یک تراکم و کشش در ماده تاریک اطراف خود ایجاد می‌کند. که موجب انحراف نور می‌شود 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان

ارتباط متقابل دولت و ملت

ارتباط دولت با ملت و ملت با دولت ؟

ارتباط دولت با ملت از طریق صدام سیما و روزنامه ها و سامانه های خبری انجام میشود ،ولی ارتباط مردم با دولت تنها از یک راه است آن هم اصل ۸ قانون اساسی می‌باشد که آن هم برای اجرایی شدن باید توسط قانون گذار یعنی مجلس شورای اسلامی شرایط و حدود کیفیت آن مشخص شود ،که متاسفانه هنوز بعد از ۴۴ سال که از انقلاب اسلامی میگذرد هیچ قانونی در این خصوص نداریم.

وقتی میبینم مسولی به شهری وارد میشود و مردم با عجله تلاش میکنند تا مشکلاتی را که با آن روبه‌رو بوده‌اند برای گره گشای بوسیله نامه ای بنویسند و به آن مسول برسانند، این باعث خورسندی نیست بلکه نشان از یک نقص میدهد،و آن هم اجرایی نشدن سازوکاری برای اینکه حرف مردم به دولت چگونه باید برسد ،

باید توجه داشت که قوانین ا جرای آنها بطور ر مستقیم و یا غیر مستقیم روی. مردمی بیشترین اثر را دارد که در بستر جامعه زندگی میکنند و باید بیشتری بازخورد را از این قشر از جامعه دریافت نمود ، تا به بهبود قوامین منجر شود.

بنابر این میخواهم پیشنهادی بدهم امیدوارم که مورد توجه قرار گیرد.

اگر مجلس نمایندگان شورای اسلامی برای اجرایی کردن اصل هشتم قانون اساسی ،سامانه ای را ایجاد نمایند  در قالب یک دفتر ،به طوری که موجب گسترش تشکیلات برای دولت نگردد، وبا بکار گیری چند کارشناس ،حرفهای مردم ، پس از احراز هویت ،که بطورمعمول شامل نظر ،انتقاد،وپیشنهاد است، از آن طرق شنیده شود ،به گونه ای که قابل استنتاج و بهره برداری در تصمیم سازی و تصمیم گیری باشد، 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان
جهان در حال انبساط نیست

جهان در حال انبساط نیست

اثرو پدیده دوپلر برای تغییر طول موج نور  رسیده به ما از کهکشانهای دور میگوید که این اجرام دارند با سرعتی نزدیک ۸/. سرعت نور از ما دور میشوند، که از این موضوع نتیجه گرفته شده است که جهان در حال انبساط است و هرچه  کهکشانها دورتر میشوند سرعت آنهانیز  بیشتر می شود.

ولی به نظر من با توجه به سرعت ستارگان و کهکشانهای که در اطراف ما و کهکشان راه شیری وجود  دارند ، سرعت های خیلی بالا نزدیک نور دور از انتظار است، و باید دلیل دیگری برای میل به نور قرمز و طول موج آن  برای ستارگان دور وجود داشته باشد.

میدانیم که فوتون‌های نور در برخورد با ذرات انرژی آنها کم میشود و باتوجه به اینکه نور کهکشانهای دور مسافت طولانی چندین میلیارد سال نوری را طی کرده‌اند و به ما رسیده اند و فضا نیز دارای ذرات ستارگان متلاشی شده میباشد،میباشد ،و با وجود خلا بودن ولی به دلیل طولانی بودن فاصله احتمال برخورد فوتون با ذرات بیشتر میشود و نتیجه آن کاهش انرژی در فوتون است و طبق فرمول پلانگ  ، E=HC/λ  داریم که در این فرمول E انرژی فوتون ،h ثابت پلانگ ،c سرعت نور و λ طول موج نور برحسب متر می‌باشد.

همانطور که مشاهده میکنید اگر انرژی فوتون کم شود و مقدار ثابت پلانگ که ثابت است و مقدار سرعت نور نیز طبق اصل دوم نسبیت خاص اینشتین تغییر نمی‌کند وچون انرژی فوتون با طول موج رابطه عکس دارد ،لذا طول موج باید بلند تر شود تا جیران افت انرژی فوتون را نماید.ودر نتیجه رنگ منبع نور تمایل به قرمز پیدا میکند.

همچنین اگر بخواهیم ستارگان دورتر  از این ستارگان را مشاهده کنیم باید تلسکوپی داشته باشیم که به مادون قرمز حساس باشد تا ما ورای آنها را نیز آشکار کند..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان
آزادی. freedom

آزادی. freedom

آزادی معانی مختلفی دارد مثل رهابی ، جدا شدن ، حق انتخاب و... ولی یکی از معانی که به نظر من  معنی آن خوب است و  میتوان بر اساس آن قضاوت کرد ، یعنی معنی عملیاتی است ، و قابل سنجش و ارزیابی می‌باشد این معنی  حق انتخاب است ، پس هر جا که این حق از من یا شما گرفته شود یعنی حق انتخاب از من یا شما گرفته شده است،یا آزادی از من یا  شما در آن مورد   که باید انتخاب نماییم از ما گرفته شده است.

رضا شاه در ۱۷ دی ماه ۱۳۱۴ قانون کشف حجاب را  پس از سفر خارجیش به ترکیه برای مشارکت و ترغیب زنان در عرصه های فعالیتهای اجتماعی به صورت عام  ابلاغ کرد  ، و  این فرمان مشکلات  زیادی را برای مردم ایجاد کرد وحق انتخاب را برای زنانی که مایل به داشتن حجاب بودن گرفت .

ددر مقابل در ۱۸ مرداد ۱۳۶۲ امام خمینی نیز قانون عام حجاب اجباری را صادر کرد، در اینجا نیز حق زنانی که مایل به داشتن حجاب اسلامی نبودن گرفته شد.

آزادی یکی از شعارهای و مطالبات مردم از انقلاب سال ۱۳۵۷ بود و در اصل دوم قانون اساسی به آن اشاره شده است،ولی با فرمان عام حجاب اجباری نقض گردید. 

مورد دیگری که توسط دولت جمهوری اسلامی نقض گردید. فیلترینگ در فضای مجازی بود که حق انتخاب را از ما گرفت و به جای اینکه من تصمیم بگیرم که از سایتی دیدن کنم یا نه دولت به جای من تصمیم گرفته و به صورت عام سایتی را فیلتر میکند، آیا هدف دولت کنترل فرد برگ سال است یا کودک ، البته این دقدقه در همه دنیا وجود داد ،به همین منظور دستگاهای تبلت و موبایل و کامپیوترها با نرم افزارهای مجهز شده اند که برای گروه سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده است.ضمن اینکه کنترل کودک باید در خانواده صورت بگیرد نه در عرصه ملی و کشوری. در حقیقت هر گونه نقض آزادی انسان مقابر با نص صریح آیه ۲۵۳ سوره بقره  قرآن کریم می‌باشد. خداوند متعال هیچ جیزی به. جز موارد مندرج در. قرآن  را بر انسان منع نکدرد و به او حق انتخاب داد ، تا اگر انتخاب خوب انجام داد مورد پاداش خداوند قرار گیرد و اگر انتخاب بد را انجام داد مورد مجازات خداوند متعال قرار گیرد  و این آزادی را به بشر داد تا جای سوال باقی نباشد ،  ولی در حکومت اسلامی  علاوه بر تحریم‌ها ی دنیا ما دچار خود تحریمی نیز هستیم ، و حق انتخاب در مواردی مثل  قطع شبکه‌های اجتماعی از ما سلب آزادی شده است. امیدوارم مسولین به این موضوع توجه نمایند، و انتخاب شایسته ای را انجام دهند.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان

پیشنهادی برای رفع مشکل مسکن

برای رفع مشکل مسکن  باید به دو مولفه  اصلی آن که عرضه و تقاضا است توجه شود؛ 

عرضه شامل :ارایه زمین  و مصالح  به اندازه کافی و با قیمت مناسب و پایین آوردن دستمزد های انجام کارها ی مربوط به خانه سازی میباشد؛که این موضوع مورد توجه دولت است ودر تلاش برای تامین آنها می‌باشد.

مولفه بعدی ؛تقاضا برای سکونت می‌باشد که به جوان بودن جامعه ؛میزان ازدواج؛ مهاجرت جمعیت و گسترش خانواده  بستگی دارد که مناسب با آن تغییر میکند ؛ 

پیشنهادی که ارایه میشود این است که ما شدت تقاضا را تعدیل  یا کاهش  دهیم  واین کار را با ساختن کانتینر های خانه مانند با تجهیزات مختصر وخاص آنها که قابل حمل وکشیدن توسط خودرو نیز می‌باشند انجام دهیم ؛ واین کار میتواند برای بسیاری از افراد که یک نفره یا دو نفره هستند بسیار مناسب و جذاب  باشد و تا احساس به تغییر مسکن ؛ نیاز آنها را برآورده نماید. ان شا الله. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان

اصل تعادل principle of equilibrium

تعادل اساسی ترین اصل هستی 

تمام پدیده های جهان بر اساس این اصل رخ میدهد .  اگر نوری منتشر میشود جای دیگر نوری باید جذب شود.خورشید وسایر ستارگان ذرات نور یا فوتون ساتع میکنند ودر سیاهچاله های فضای جذب می‌شوند تا تعادل بر قرار باشد.

اصل تعادل در تمامی علوم نیز برقرار است

در ریاضی باحل معادله تعادل را پیدا میکنیم درشیمی تولید مواد از برهم زدن تعادل ایجاد میشود

در فیزیک تعادل وبرایند نیروها را پیدا میکنیم

 در علوم رفتاری هر واکنش رفتاری در پاسخ به یک یا چند عامل عدم تعادل است

در علوم اجتماعی انقلابها پاسخی است به عدم تعادل ایجاد شده در هنجارهای مورد پذیرش اکثریت افراد ٱن جامعه

در پدیده تکامل اصل انتخاب طبیعی داروین واکنش ژنتیکی را بر می‌انگیزد که با عدم تعادل ایجاد شده پاسخ مناسب جهت بغاع نسل بدهد .

در فیزیولوزی بدن تعادل و تبادل مواد باید وجود داشته باشد و هر عاملی که این تعادل را بدهم بزند مانند تشنگی یا درد یا بیماری واکنشی را به همراه داردتا عدم تعادل را رفع نماید.

در اصل آنتروپی که میگوید جهان به سمت بی نظمی میرود در واقع می خواهد به تعادلی که به هم خورده آرایشی جدید بدهد و تعادلی را ایجاد کند .

حال سوال این جاست که اساسا جهان هستی در پاسخ به چه چیزو بر  اساس کدام عدم تعادل خلق شده است.؟

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادر شیروان